Przejdź do

Jak drogie są spoty radiowe?

Spoty radiowe to krótkie materiały reklamowe emitowane w przerwach między audycjami. Biorąc pod uwagę to, że w przekazie radiowym brak jest efektów wizualnych, reklamy radiowe koncentrują się na wrażeniach słuchowych oraz na oryginalnym sposobie przekazu. Producenci takich reklam starają się w pełni wykorzystać zmysł słuchu swoich odbiorców i zadziałać na ich wyobraźnię. Duży nacisk w tego typu reklamach kładzie się na dobór lektora. Często są to głosy osób znanych, rozpoznawalnych. Bardzo ważna jest również odpowiednia szybkość i czas wypowiedzi, a także język używany w takim spocie. Oprócz odpowiedniego głosu pojawiającego się w reklamie radiowej, ważne są również efekty dźwiękowe i muzyka. Różnego rodzaju slogany i piosenki przyczyniają się do szybszego zapamiętywania reklamy przez słuchacza. Spoty radiowe muszą być zwięzłe i czytelne, a także łatwe do zapamiętania i skupiające uwagę słuchacza.

Spoty radiowe zazwyczaj składają się z trzech zasadniczych części. Pierwsza część to wprowadzenie, czyli wspomniane wcześniej efekty dźwiękowe, ale także nazwa produktu lub intrygujące pytanie, które przyciągnie uwagę potencjalnego klienta. Kolejna część reklamy radiowej to rozwinięcie, w którym zazwyczaj przedstawione są korzyści płynące z zakupu reklamowanego produktu. W końcu trzecia część, czyli zakończenie spotu, które ostatecznie zaprasza do zakupienia produktu, zawiera argumenty popierające te zaproszenie oraz informacje, w jaki sposób możemy dokonać zakupu.

Reklamowy spot radiowy, cena

Pomimo rosnącej roli Internetu, spoty radiowe nadal są skuteczną formą reklamy, która jest stosunkowo niedroga. Reklamy radiowe realizowane przez nas zamykają się w kwocie 1000 zł netto, a w przypadku gdy mamy do czynienia z radiem lokalnym może to być nawet 300 zł netto. Warto również pamiętać o tym, że za każdym razem dostarczamy dwie wersje spotu, co umożliwia Klientowi wybór reklamy, która trafi do emisji radiowej.