FAQ

Często zadawane pytania:

W jaki sposób zainstalować nagrania w centrali telefonicznej?

Współczesne centrale telefoniczne, posiadają moduły zapowiedzi zwane DISA z których odtwarzane są zapowiedzi lub analogiczną funkcjonalność systemu operacyjnego. Implementacja nagrań odbywa się najczęściej poprzez odpowiedni interfejs. Administrator centrali przy użyciu komputera loguje się do systemu centrali (często jest to możliwe zdalnie) i importuje nagrania w postaci plików przygotowanych w naszym studiu. W zależności o stopnia zaawansowania systemu istnieje możliwość zastosowania pojedynczej zapowiedzi lub zespołu komunikatów odtwarzanych zgodnie z wcześniej przygotowanym scenariuszem np. inne nagranie w godz. pracy a inne po godz. pracy.

Co zrobić jeśli moja centrala nie posiada możliwości zainstalowania nagrań?

Centrale starszego typu posiadają możliwość wprowadzeni nagrania jedynie poprzez mikrofon lub słuchawkę telefonu. Wówczas nagranie jest dostarczane przez nas na płycie CD. Należy je odtworzyć z dobrej jakości sprzętu audio, umieszczając mikrofon w odległości ok. 10 cm od głośnika.

Jeśli centrala nie posiada jakiejkolwiek możliwości stosowania zapowiedzi, należy sprawdzić czy istnieje możliwość dokupienia zewnętrznego modułu DISA. Czasami jednak może okazać się, że nie ma możliwości integracji z takim modułem lub jest ona kosztowna. W takiej sytuacji warto rozważyć zakup nowej centrali.

Jaki format pliku będzie najlepszy dla mojej centrali?

W specyfikacji technicznej PABX, producenci podają jaki format pliku jest odpowiedni dla danej centrali. Najczęściej używanym formatem pliku jest plik wav. Istotne są również parametry próbkowania, a więc częstotliwość i długość słowa bitowego. Przykładowe parametry to pliku:

wav; 8 kHz; 16 bit; mono

wav; 11 kHz; 8 bit; mono

Czy istnieje możliwość wgrania wcześniej przygotowanego powitania do telefonu komórkowego?

Istnieje taka możliwość. Obecnie każdy operator telefonii komórkowej posiada usługi umożliwiające odtwarzanie melodii lub komunikatów, zarówno podczas oczekiwania na połączenie jak też po zgłoszeniu się poczty głosowej. Przykładowo w Orange jest to usługa Halo Granie w T-Mobile Granie na Czekanie a w Plusie Czasoumilacz. W każdym przypadku operatorzy umożliwiają dodanie przygotowanych wcześniej plików dźwiękowych poprzez stronę internetową i przypisanie ich do konkretnego numeru telefonu. Pliki dźwiękowe przygotowane przez nas posiadają odpowiedni dla danej sieci komórkowej format.

Kliknij tutaj, aby dodać opinię


Dodaj swoją opinię
* pola wymagane

Czy chcesz otrzymać przykładowe teksty powitań dla firmy?


© Bank głosów, nagrania lektorskie, bank głosu, lektorzy, zapowiedzi telefoniczne

modyfikacje: ephp