Czy niski głos męski sprawdza się w reklamie?
Tak, niski głos męski sprawdza się w reklamie. Jednak należy pamiętać, że nie jest to remedium na sukces w każdej kampanii reklamowej. Istnieją branże, np. branża budowlana, w których użycie niskiego głosu męskiego wydaje się czymś naturalnym. Również zwiastun filmowy/trailer (zwłaszcza w gatunku kina akcji) to miejsce dla lektora o niskim głosie. Przykładem może być głos Billa, który specjalizuje się w tego typu nagraniach.
Komunikaty kierowane do osób starszego pokolenia to również obszar, w którym zastosowanie niskiego głosu męskiego może odnieść oczekiwany efekt. Ten typ głosu wzbudza zaufanie i przyciąga uwagę odbiorców.
Nie zapominajmy o najbardziej istotnym okresie sprzedażowym, jakim są Święta Bożego Narodzenia. W tym czasie niskie męskie głosy są szczególnie powszechne w reklamach. Głos św. Mikołaja dochodzi do nas z radia i telewizji i jest czymś, co przyciąga najbardziej dzieci. A przecież to one są w większości adresatem reklam świątecznych. Dla odegrania roli św. Mikołaja niski męski głos wydaje się być nieodzowny. Często bywa to charakterystyczny bas głęboki, męski głos mający piękną ciemną barwę.
Niski męski głos jest często używany:
- w przekazach, w których ważne jest wzbudzenie zaufania,
- w komunikatach kierowanych do osób starszych,
- w reklamach z charakterystycznych branż, np. budowlanej,
- w zwiastunach filmowych (zwłaszcza kino akcji),
- w filmach i reklamach świątecznych.