Reklama radiowa

Nie podkład muzyczny czy specjalnie dobrane efekty dźwiękowe, ale głos lektora – czasami przyjemnie matowy, innym razem pobudzający i rześki. To komunikat wypowiadany w wyrazisty, przykuwający uwagę i pobudzający wyobraźnię sposób w największym stopniu decyduje, że reklama radiowa jest skuteczna.

Nie jest prawdą, że radio umiera. Fataliści wyrokujący niedawno, że to klasyczne, ale wciąż wszędobylskie i zjednujące sobie coraz większe grono miłośników medium przepadnie z kretesem pod natłokiem telewizji i internetu mylili się. Bo radio wciąż towarzyszy nam na co dzień i – w odróżnieniu od innych mediów – otwiera swoje zasoby i odkrywa arkana nie tylko w domu czy w biurze, ale na spacerze, podczas jazdy samochodem czy na zakupach, kiedy perswazyjne komunikaty sączą się z głośników ustawionych w najbardziej strategicznych punktach wielkich galerii handlowych i w kątach kameralnych, osiedlowych sklepików. Reklama radiowa dociera do nas w najbardziej kluczowych momentach – wtedy, kiedy jedziemy do hipermarketu, kiedy podejmujemy decyzję o zakupie danego towaru czy kiedy zastanawiamy się nad wyborem konkretnej usługi.

Popularność radia, z którym nawiązujemy bardzo intymne, osobiste, przyjacielskie wręcz stosunki przekłada się na powszechność reklamy radiowej, która – aby była naprawdę skuteczna – powinna spełniać szereg warunków.

Reklama radiowa najmocniej odwołuje się do emocji i uczuć odbiorców. Oddziałując jedynie na słuch powinna – z jednej strony – zaskakiwać, a z drugiej – być zbudowana w oparciu o sprawdzone, zawsze aktualne wartości. Tą najważniejszą jest wyraźny, odpowiednio zbilansowany przekaz wypowiadany głosem profesjonalnego lektora. Owszem, wspomniana wcześniej muzyka czy efekty dźwiękowe przykuwają uwagę. Jednak to lektor buduje odpowiedni klimat, wywołuje oczekiwane wrażenia, wpływa na wyobraźnię, budzi pozytywne skojarzenia i sprawia, że reklama radiowa nie jest (po prostu!) zauważalna, ale skuteczna, wypełniona wartościową treścią i bardzo perswazyjna!

Specjaliści od marketingu wyrokują – to nie obraz, a komunikacja werbalna najbardziej wpływa na nasze wybory. To wrażenia słuchowe najmocniej odpowiadają za odbiór informacji. A kiedy informacja przekazywana jest drogą radiową – słyszany w biurze, w domu, podczas jazdy samochodem i spaceru po alejkach centrum handlowego komunikat wypowiadany przez profesjonalnego lektora działa ze zdwojoną siłą: lepiej niż kolorowy spot telewizyjny czy multimedialny banner internetowy!

Znani i lubiani, czytający listy dialogowe kultowych filmów, legendarni lektorzy. Świeże i pełne entuzjazmu nowe głosy mediów. Lektorzy współpracujący z powitania.pl to profesjonalizm, gwarancja sukcesu i dowód na to, że radio nie tylko nie lubi ciszy, ale i kocha sprawnie zbudowane, wyraziste, bardzo perswazyjne przekazy reklamowe!

Czy chcesz otrzymać przykładowe teksty powitań dla firmy?


© Bank głosów, nagrania lektorskie, bank głosu, lektorzy, zapowiedzi telefoniczne

modyfikacje: ephp